2012. október 4., csütörtök

Salátabár2

 No, akkor, uzsgyi vissza a szorult helyzetben lévő - reményeim szerint biztonsággal egyben maradt - könyvtesthez. 

 Könyvtest szorult helyzetben

 A próba sikerrel járt, így a könyvet nem kellett elemeire (vagyis ívekre) bontanom. A leszakadt alsó és felső íveket időközben kijavítottam és újra fűztem.

Ívfüzet japánpapírral kiegészítve

Egy leszakadt ívfüzet javítva

 A könyvtesttől elvált alsó és felső íveket hozzádolgoztam az egyben maradt részhez, és ideje volt ráncba szedni a salátabár látogatóit is. A széttöredezett, elrojtosodott lapokat egyenként kellett javítanom. A széleket aprólékos és türelmes munkával kihajtogattam, a lapokat simára préseltem. Ezt követően a hiányokat itt is japánpapírral pótoltam.

Saláta a bárban

A 'salátalét' már csak emlék
 Salátabarát

Neki is csak emlék ...

   A kiszakadt, kicsúszott lapokat a javítást követően visszaraktam az eredeti helyükre (oldalpárjuk mellé). Persze, nem csupán az itt bemutatott kettőt hoztam rendbe, hanem számosat közülük. 

Emlékeztetőül

 Mivel az eredeti kötés meglehetősen rossz állapotban volt, és a minőségével sem voltam elégedett úgy döntöttem, újrakötöm a könyvet. Az eredeti kötés gerincén lévő feliratozást viszont megmentettem, amely így az új gerincet díszíti majd.

 Készül az új kötés

Elkészült és a könyvet bekötöttem

 Az új kötés gerincére rádolgoztam a régi feliratokat - remekül illenek egymáshoz. A fentiekben a 'Vasárnapi Újság füzetekben' egyik kötete látható, e könyvből azonban 10-15 darab vár megújulásra (nem reménytelenül).

 Régi felirat az új gerinceken


Három ráncba szedett a sokból

 Tessék hazamenni! A salátabár bezárt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése